Hotelkunst til hospitality digital skiltning
Understøttet af resultater fra mange forskningsundersøgelser er organisationer meget mere strategiske i deres brug af kunst og musik til at påvirke forbrugernes adfærd, personalets ydeevne og i sidste ende bundlinjen.
Kreativitet kan have en stærk effekt på den menneskelige hjerne. Visning af kunst kan røre ved stærke følelser og dybe tanker og stimulere hjernen på dybe og ofte langsigtede måder, mens musik påvirker hjernen følelsesmæssigt, simpelthen fordi specifikke hjernekredsløb er forbundet til at reagere på den.
Dette har gjort det muligt for virksomheder at sætte scenen for den ideelle kundeoplevelse med succesfulde hoteller og restauranter, der investerer i kunstudstillinger og playliste valg, der vil påvirke relevante følelser og adfærd.
Kunst afgiver en erklæring om en virksomheds værdier, det kræver ikke et stort økonomisk udlæg; der er talentfulde nye kunstnere, der er ivrige efter at få deres arbejde vist til en rimelig pris, og nye teknologier, der understøtter omkostningseffektiv kunst, som smarte virksomheder bruger til at forbedre deres rum såsom ArtPlayer.
En sektor, der har brugt kunst til at påvirke kunden med stor effekt, er hospitality ved at lade besøgende se gratis kunstudstillinger eller samlinger. Den mest åbenlyse fordel ved dette er, at det bringer besøgende ind, der muligvis bruger deres andre services, hvad enten det er en drink, middag eller overnatning.
Sagt på en anden måde, hvis kunst og musik kan bringe besøgende ind og holde dem længere, kan de spise og drikke mere, og det øger derfor forbruget.
Hotelejere som Hilton og Marriott udforsker også Internet of Things (IoT) med henholdsvis deres såkaldte "Connected Room" og "IoT Guestroom Lab" for at skabe den optimale stemning for gæsterne ved at tilpasse lyset og lyden i deres værelser. For eksempel kan lysene blive lysere og mere blå for skarphed og energi; gylden til beroligelse (meget som en iPhone allerede kan gå i nattilstand).
På samme måde kan ArtPlayer for eksempel planlægges i en digital skiltnings playliste til at afspille Glad eller endda Opstemt kunst og musik i løbet af dagen, hvilket skaber en aktiv eller energisk stemning, mens man spiller beroligende kunst og musik om morgenen og aftenen, der skaber en afslappende atmosfære.
Sagt på en anden måde, hvis kunst og musik kan bringe besøgende ind og holde dem længere, kan de spise og drikke mere, og det øger derfor forbruget.
Hotelejere som Hilton og Marriott udforsker også Internet of Things (IoT) med henholdsvis deres såkaldte "Connected Room" og "IoT Guestroom Lab" for at skabe den optimale stemning for gæsterne ved at tilpasse lyset og lyden i deres værelser. For eksempel kan lysene blive lysere og mere blå for skarphed og energi; gylden til beroligelse (meget som en iPhone allerede kan gå i nattilstand).
På samme måde kan ArtPlayer for eksempel planlægges i en digital skiltnings playliste til at afspille Glad eller endda Opstemt kunst og musik i løbet af dagen, hvilket skaber en aktiv eller energisk stemning, mens man spiller beroligende kunst og musik om morgenen og aftenen, der skaber en afslappende atmosfære.