Stream kunst og musik efter stemning ved hjælp af AI
Det hævdes at kunst er den mest potente form for følelsesmæssig kommunikation.
Et eksempel er at observere malerier eller fotografier af lyse, åbne landskaber, der ofte fremkalder en følelse af skønhed, afslapning eller lykke. Tilsvarende fremkalder visuelle billeder, der er mørke og/eller uklare, typisk følelser af angst og frygt.
Totalt unikt og banebrydende kan ArtPlayer vise kunstværker og naturbilleder baseret på din valgte stemningsindstilling: Glad, Trist, Rolig, Opstemt, Imponeret, Væmmeligt, Vred eller Bange. Valget af stemning er lavet ved hjælp af billedgenkendelsesteknologi baseret på kunstig intelligens og machine learning algoritmer, der analyserer lysstyrke, kontrast, kanter, farve, tekstur, layout, form etc. Baggrundsmusikken vil også tilpasse sig billedernes følelsesmæssige udtryk og dermed forstærke den valgte stemning.
ArtPlayer stemningskunst og -musik styring kan bruges til edutainment i museer og biblioteker eller til at skabe en passende stemning på steder såsom hoteller og restauranter, men også til forbedring af arbejdsmiljø i virksomheder samt patientomgivelser på hospitaler og plejehjem.
For eksempel kan ArtPlayer planlægges i en digital skiltnings playliste til at spille glad eller endda begejstret kunst og musik i løbet af dagen for at skabe en aktiv eller energisk stemning, mens der spilles beroligende kunst og musik om morgenen og aftenen der skaber en afslappende atmosfære.
Kontakt os for at prøve 30 dage gratis, booke en online demo eller blive forhandler etc.
Arbejdsplads
Ifølge psykologiprofessorer Dr. Craig Knight og Dr. S. Alexander Haslam arbejder medarbejdere cirka 15 procent hurtigere på et kontor med kunst end dem i et magert kontor. Med Dr. Knight's ord: "Hvis du beriger et rum, føler folk sig meget gladere og arbejder bedre; en meget god måde at gøre dette på er ved at bruge kunst."
En undersøgelse bekræfter resultaterne fra Business Committee for the Arts og International Association of Professional Art Advisors af mere end 800 ansatte i 32 virksomheder, der udstillede kunst på arbejdspladsen, 94 procent af respondenterne var enige om, at kunst forbedrede arbejdsmiljøet; 78 procent sagde, at det bidrog til reduceret stress; 64 procent oplevede øget kreativitet og produktivitet; og 67 procent sagde, at det forbedrede moralen. Disse statistikker viser det potentielle investeringsafkast vedrørende virksomhedskunst og visuelt design.
Ved design af kunst- og interiørløsninger bør virksomheder huske på de psykologiske egenskaber ved farver, som kan påvirke adfærd. Specifikke farver kan fremkalde lignende følelsesmæssige og adfærdsmæssige reaktioner hos mennesker. Forskning fra Colombia Universitet viser for eksempel, at blå og grøn får medarbejdere til at føle sig rolige og afslappede, hvilket kan påvirke produktiviteten positivt.
Detail
Detailhandelssektoren drager i mellemtiden fordel af en mere spændende og eventyrlig tilgang til farve. De fleste farver fungerer godt i detailrum undtagen for blå eller grå; farver, der stimulerer en forsigtig holdning og kan hæmme kunder i at bruge deres penge.
Hospitality
Endvidere ifølge farvepsykolog Angela Wright bør hospitality-branchen vælge indretningsdesign med varme og glade farver: "Orange er den bedste farve til at fremme hospitality-branchen - den gør dig sulten, den er sensuel og det er den bedste sjove farve.”
Sundhedspleje
Som et udsmyknings- og stemningsreguleringsværktøj til sundhedssektoren eller endda digital medicin til patientterapi og -helbredelse, er ArtPlayer evidens-baseret designet til positiv distraktion ved at skabe ro eller glæde gennem meditativ og tranceagtig statisk eller bevægende kunst.
Undersøgelsen "Impact of Visual Art on Waiting Behavior in the Emergency Department" af PhD Upali Nanda og The Center for Health Design konkluderer at en visuel kunstintervention på skærm, der er omhyggeligt udvalgt baseret på bedst tilgængelig evidens, ikke kun kan påvirke patientens (og besøgendes) adfærd, men også den overordnede sundhedsoplevelse, herunder:
Undersøgelsen påpeger også, at almindelige TV-programmer er en "ineffektiv" distraktion, og TV som kilde til eksplicit distraktion ikke førte til kortere oplevede ventetider. Faktisk opfattede folk, der ser tv, ventetiden som længere.
I en anden undersøgelse "Introducing Positive Distraction in a Clinic Waiting Room" af Qiwen Luo rapporterede omkring 80% af kommentarerne, at de ikke kunne lide TV-nyhederne, fandt det stressende, trist og støjende.
En undersøgelse foretaget af Jacobs og Suess af virkningerne af rød, gul, grøn og blå projiceret på en stor skærm viste højere tilstandsangstscorer med rød og gul end med blå og grøn. En lignende undersøgelse foretaget af Jacobs og Hustmyer af overvågning af fysiologiske variabler viste større stigninger i hjertefrekvens og åndedrætsfrekvens med rød og gul end med blå og grøn. Det blev konkluderet, at farve kan være en af grundene til, at patienter foretrækker malerier, der skildrer naturscener, da disse ofte er domineret af blå og grøn.
Ifølge psykologiprofessorer Dr. Craig Knight og Dr. S. Alexander Haslam arbejder medarbejdere cirka 15 procent hurtigere på et kontor med kunst end dem i et magert kontor. Med Dr. Knight's ord: "Hvis du beriger et rum, føler folk sig meget gladere og arbejder bedre; en meget god måde at gøre dette på er ved at bruge kunst."
En undersøgelse bekræfter resultaterne fra Business Committee for the Arts og International Association of Professional Art Advisors af mere end 800 ansatte i 32 virksomheder, der udstillede kunst på arbejdspladsen, 94 procent af respondenterne var enige om, at kunst forbedrede arbejdsmiljøet; 78 procent sagde, at det bidrog til reduceret stress; 64 procent oplevede øget kreativitet og produktivitet; og 67 procent sagde, at det forbedrede moralen. Disse statistikker viser det potentielle investeringsafkast vedrørende virksomhedskunst og visuelt design.
Ved design af kunst- og interiørløsninger bør virksomheder huske på de psykologiske egenskaber ved farver, som kan påvirke adfærd. Specifikke farver kan fremkalde lignende følelsesmæssige og adfærdsmæssige reaktioner hos mennesker. Forskning fra Colombia Universitet viser for eksempel, at blå og grøn får medarbejdere til at føle sig rolige og afslappede, hvilket kan påvirke produktiviteten positivt.
Detail
Detailhandelssektoren drager i mellemtiden fordel af en mere spændende og eventyrlig tilgang til farve. De fleste farver fungerer godt i detailrum undtagen for blå eller grå; farver, der stimulerer en forsigtig holdning og kan hæmme kunder i at bruge deres penge.
Hospitality
Endvidere ifølge farvepsykolog Angela Wright bør hospitality-branchen vælge indretningsdesign med varme og glade farver: "Orange er den bedste farve til at fremme hospitality-branchen - den gør dig sulten, den er sensuel og det er den bedste sjove farve.”
Sundhedspleje
Som et udsmyknings- og stemningsreguleringsværktøj til sundhedssektoren eller endda digital medicin til patientterapi og -helbredelse, er ArtPlayer evidens-baseret designet til positiv distraktion ved at skabe ro eller glæde gennem meditativ og tranceagtig statisk eller bevægende kunst.
Undersøgelsen "Impact of Visual Art on Waiting Behavior in the Emergency Department" af PhD Upali Nanda og The Center for Health Design konkluderer at en visuel kunstintervention på skærm, der er omhyggeligt udvalgt baseret på bedst tilgængelig evidens, ikke kun kan påvirke patientens (og besøgendes) adfærd, men også den overordnede sundhedsoplevelse, herunder:
- Reducere opfattet ventetid, hvilket er vigtigere for patienttilfredshed end den faktiske ventetid
- Reducere rastløs adfærd ved at give patienter en positiv og beroligende kunstdistraktion at se på, mens de er i venteværelset
- Reducere folk der kigger, dvs. folk stirrer på andre mennesker, som kan være stressende
- Forøge socialisering ved at skabe en positiv stemning med kunst, der kan påvirke social støtte mellem patienter og plejere
- Reducere receptionsforespørgsler, som kan resultere i et fald i medarbejdertid og personalestress
- Reducere støjniveau som følge af reduktion i patientstress
Undersøgelsen påpeger også, at almindelige TV-programmer er en "ineffektiv" distraktion, og TV som kilde til eksplicit distraktion ikke førte til kortere oplevede ventetider. Faktisk opfattede folk, der ser tv, ventetiden som længere.
I en anden undersøgelse "Introducing Positive Distraction in a Clinic Waiting Room" af Qiwen Luo rapporterede omkring 80% af kommentarerne, at de ikke kunne lide TV-nyhederne, fandt det stressende, trist og støjende.
En undersøgelse foretaget af Jacobs og Suess af virkningerne af rød, gul, grøn og blå projiceret på en stor skærm viste højere tilstandsangstscorer med rød og gul end med blå og grøn. En lignende undersøgelse foretaget af Jacobs og Hustmyer af overvågning af fysiologiske variabler viste større stigninger i hjertefrekvens og åndedrætsfrekvens med rød og gul end med blå og grøn. Det blev konkluderet, at farve kan være en af grundene til, at patienter foretrækker malerier, der skildrer naturscener, da disse ofte er domineret af blå og grøn.